Allcam Support Forum
November 19, 2017, 06:29:21 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length


News: NEW NEW Follow Us On Twitter  You are not allowed to view links. Register or Login
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  






Pages: [1] 2 3 ... 10
 1 
 on: Today at 03:17:28 PM 
Started by dreka - Last post by dreka
Formule 1-kalender 2018

Hieronder ziet u de Formule 1-kalender 2018. Het Formule 1-seizoen 2018 zal beginnen in Australië op het circuit van Albert Park en eindigt in Verenigde Arabische Emiraten, op het circuit van Yas Marina op zondag 25 november 2018.

4 months 3 days 19 hours 34 minutes remaining.



Bron You are not allowed to view links. Register or Login


 2 
 on: Today at 02:59:14 PM 
Started by dreka - Last post by dreka
Alonso rijdt 113 ronden tijdens FIA WEC-rookietest



Fernando Alonso heeft een productieve dag gehad op het Bahrain International Circuit. De Spanjaard werkte zondag op de baan in Sakhir tijdens de FIA WEC-rookietest zijn eerste test af met een Toyota LMP1-auto, waarmee hij komende zomer mogelijk gaat deelnemen aan de 24 uur van Le Mans.

Na in de ochtend 37 omlopen te hebben afgelegd, rondde Alonso het circuit na de lunch 76 keer. Met zijn totaal van 113 ronden was de tweevoudig Formule 1-kampioen de meest productieve coureur van de dag. Vanmorgen was zijn beste tijd een 1.43.709, daarvan haalde hij in de middag bijna zeven tienden van een seconde af. Met zijn 1.43.013 eindigde de McLaren F1-coureur op de vijfde plaats in de tijdenlijst.

Met een 1.40.244 was Timo Bernhard, samen met Brendon Hartley en Earl Bamber de regerend WEC-kampioen, namens Porsche de snelste coureur van de dag. De Duitser hield het in de ochtend bij negen ronden, waarna hij voor de rest van de dag het stuur van de #1 Porsche 919 Hybrid afstond aan Pietro Fittipaldi. De kleinzoon van tweevoudig F1-kampioen Emerson Fittipaldi mocht als beloning voor het winnen van de World Series Formule V8 3.5-titel een LMP1-test afwerken. In 32 ronden was een 1.42.275 de beste tijd van de Braziliaan, die als derde eindigde.

Sébastian Buemi, die 's ochtends in de #8 Toyota TS050 Hybdrid waarmee Alonso de rest van de dag zou rijden tien omlopen afwerkte, klokte met een 1.42.183 de tweede tijd. In de #7 Toyota werden vaste WEC-rijder Mike Conway en rookietester Thomas Laurent respectievelijk vierde en zesde. Alonso gaf iets meer dan 0,6 seconde toe op Conway en had een marge van dik 2,5 tiende naar Laurent.

Een impressie van de testdag van Alonso (tekst loop door onder video):
You are not allowed to view links. <a href="http://www.ucassupport.nl/forum/index.php?action=register">Register</a>&nbsp;or&nbsp;<a href="http://www.ucassupport.nl/forum/index.php?action=login">Login</a>

Bron You are not allowed to view links. Register or Login

 3 
 on: Today at 02:03:33 PM 
Started by dreka - Last post by dreka
Honda is tevreden over vooruitgang motor



(c) McLaren-Honda

De meningen over de Honda-motoren zijn erg verdeeld. Fernando Alonso noemde de motoren na de Grand Prix van Brazilië “zorgwekkend voor Toro Rosso voor volgend seizoen” en het gebrek aan vermogen “verbazingwekkend”. Yusuke Hasegawa, projectleider van Honda’s F1-programma, is veel positiever en heeft het over een “degelijk niveau”.

Hasegawa denkt dat de achtste plaats van Alonso in Brazilië laat zien dat McLaren-Honda gedurende het seizoen veel vooruitgang heeft geboekt. “Als totaalpakket was dat onze positie, waar Fernando is geëindigd. We zijn sneller dan Williams en bijna op hetzelfde niveau als Force India”, vertelt hij aan Motorsport.com.

Honda ziet de Grand Prix van Italië als keerpunt: “Sinds Monza zijn de prestaties van onze motor bijna op een degelijk niveau. Het hangt af van de eigenschappen van het circuit. Soms zijn de Williams en de Force India sneller, soms zijn Williams, Force India en Renault van hetzelfde prestatieniveau. In Brazilië konden we de huidige prestaties van de motor maximaliseren en hadden we geen problemen met de betrouwbaarheid.”

Helemaal tevreden is Hasegawa uiteraard niet: “Wat het vermogen betreft liggen we nog een beetje achter op de andere motoren. We zijn de kloof aan het dichten, maar we zijn er nog niet.”

Bron You are not allowed to view links. Register or Login

 4 
 on: Today at 02:01:44 PM 
Started by dreka - Last post by dreka
Max Verstappen kijkt met gemengde gevoelens uit naar slotrace



Max Verstappen wil nog niet dat er een einde komt aan het huidige seizoen, maar volgende week zondag zal toch echt de laatste Grand Prix van de kalender worden verreden. De Red Bull-coureur is bezig met een uitermate sterk seizoenseinde, na tegenvallende resultaten, en had er in de huidige vorm dus graag nog races aan vastgeplakt.

Verstappen scoorde slechts één podiumplek gedurende de eerste seizoenshelft en had vijf uitvalbeurten in een bestek van zeven races. De Nederlander viel bijvoorbeeld al in de eerste ronde uit bij de thuisrace van zijn team in Oostenrijk en in de negende ronde tijdens zijn eigen ‘thuisrace’ in het Belgische Spa. Verstappen sprak zelf van een “rampjaar” maar toonde vervolgens met zeges in Maleisië en Mexico een tweede plek in Japan en twee vierde plaatsen in de Verenigde Staten en Brazilië veerkracht.
Abu Dhabi

Gemengde gevoelens dus voor de drievoudig racewinnaar die bij de laatste race in Abu Dhabi dan ook vastberaden is een goed resultaat neer te zetten. “We zullen natuurlijk proberen het seizoen met een sterk resultaat af te sluiten in Abu Dhabi”, aldus Verstappen. “Vorig jaar was het eigenlijk wel een goede race nadat we besloten een pitstop over te slaan vanwege de spin in bocht 1, het was lastig de banden goed te houden tot het eind van de race maar het lukte en we finishten als vierde”. Zoals gezegd wil de Nederlander eigenlijk niet dat het seizoen voorbij is: “Abu Dhabi is de laatste race maar ik wil nog niet dat het stopt, ik ben helemaal opgeladen en zou het liefst door blijven rijden nu”.

Bron You are not allowed to view links. Register or Login

 5 
 on: Today at 01:59:55 PM 
Started by dreka - Last post by dreka
Max Verstappen wil MotoGP-machine testen



(c) Red Bull Racing

Max Verstappen wil in de toekomst een MotoGP-machine uitproberen. “Ik zou graag op een MotoGP stappen. Toen ik acht jaar oud was, racete ik zowel op twee als op vier wielen”, laat de Nederlander weten in de laatste editie van F1Racing.

Verstappen laat in het blad weten dat hij racen op twee wielen erg leuk vond. “Het is iets gevaarlijker, maar ik zou het zeker graag proberen. MotoGP is een andere wereld, maar ik houd van het gevoel om in de bochten met je knieën dicht bij de grond te komen.”

De Red Bull-coureur volgt de MotoGP ook. “Ik kijk meestal niet naar andere vormen van racen, maar ik zet de tv wel aan voor de MotoGP. Het is leuk om naar te kijken. Er wordt daar namelijk geweldig geracet.”
Valentino Rossi

Het gebeurt vaker dat coureurs interesse tonen in andere racedisciplines. Valentino Rossi deed het andersom. De negenvoudig wereldkampioen op twee wielen begon met karten en deed ook enkele tests voor Ferrari. Er was zelfs een tijdje sprake van dat hij de overstap naar de Formule 1 zou maken.

Bron You are not allowed to view links. Register or Login

 6 
 on: Today at 01:57:24 PM 
Started by dreka - Last post by dreka
Recordbedrag geboden op Schumacher’s Ferrari F2001



Michael Schumacher won in Hongarije zijn vierde wereldtitel met de F2001 met chassinsummer 211 (c) Ferrari

De illustere Ferrari F2001 waarmee Michael Schumacher in datzelfde jaar de Grands Prix van Monaco en Hongarije won, heeft bij een veiling van het Londense veilinghuis Sotheby’s ruim 7,5 miljoen dollar opgebracht, omgerekend bijna 6,4 miljoen euro. Dat is bijna het dubbele van de geschatte 4 miljoen dollar (3,4 miljoen euro). Daarmee is het een recordopbrengst voor een hedendaagse Formule 1-wagen.

De F2001 is dan ook één van de meest belangrijke, moderne Formule 1-wagens uit de historie van de koningsklasse van de autosport. Met dit type Ferrari won Schumacher 9 van de 17 races. Hij vergaarde in totaal 123 punten en werd, dankzij de overwinning in Hongarije, niet alleen wereldkampioen met de F2001, maar haalde met teammaat Rubens Barrichello ook het elfde constructeurskampioenschap voor de Scuderia binnen. In de wagen die in New York onder de hamer ging, met chassisnummer 211, boekte Michael Schumacher in 2001 twee overwinningen uit drie Grands Prix. Het was voor het eerst in de historie dat een Formule 1-wagen bij Sotheby’s werd geveild. Uiteindelijk werd het recordbedrag in een tijdsbestek van zes minuten bereikt tussen acht bieders.

Bron You are not allowed to view links. Register or Login

 7 
 on: Today at 01:55:53 PM 
Started by dreka - Last post by dreka
‘Red Bull wil motorreglement bevriezen, Ferrari ligt dwars’



(c) Red Bull Content Pool

Red Bull Racing zou een voorstel hebben ingediend om in 2018 vast te houden aan het gebruik van vier motoren. Dit seizoen mogen de teams over een heel jaar eveneens vier motoren gebruiken. Door reglementswijzigingen wordt dat aantal na de winter teruggebracht naar drie. Red Bull zou dat graag anders zien, maar Ferrari ligt dwars.

Dat meldt de Britse journalist Jonathan Noble. Afgelopen jaar werd het maximum aantal motoren verminderd van vijf naar vier per seizoen. Wanneer een team meer dan het toegestane aantal motorcomponenten inzet, ontvangt de coureur een gridstraf.

Red Bull zou tijdens een vergadering van de Strategy Group voorafgaand aan de Braziliaanse Grand Prix een poging hebben gedaan om de huidige regels over de powerunits ook volgend seizoen te handhaven. Ferrari moest hier echter niets van weten omdat de Italiaanse renstal al veel geld aan betrouwbaarheid zou hebben uitgegeven. Red Bull-teambaas Christian Horner gaf eerder al aan fel tegenstander van de nieuwe motorreglementen te zijn.

In de Strategy Group zetelen Ferrari, Red Bull Racing, McLaren, Mercedes, Force India en Williams, evenals het overkoepelende Formula One Management en de FIA. De kopstukken komen een paar keer per jaar bijeen en bespreken de te varen koers van de Formule 1.

Bron You are not allowed to view links. Register or Login

 8 
 on: Today at 01:53:10 PM 
Started by dreka - Last post by dreka
Van Buren en Schothorst strijden om simcontract bij McLaren



 Rudy van Buren en Freek Schothorst gaan uitmaken wie zich de World's Fastest Gamer mag noemen én de officiële simracer van McLaren wordt. Beide Nederlanders plaatsten zich zaterdag voor de finale van de zoektocht van McLaren naar een nieuwe eSporter, landgenoot Bono Huis viel af.

De drie Nederlandse finalisten brachten zaterdag, de achtste dag van de finaleweek van World's Fastest Gamer, een bezoek aan Carlin. Het drietal onderging verschillende tests, waaronder een test in de simulator van het succesvolle team in de verschillende talentenklassen. Aan het einde van de dag, na lang beraad van de jury, werden Van Buren en Schothorst als finalisten aangewezen. Voor Huis viel het doek.

Komende dinsdag wordt bekend wie van de Nederanders, Van Buren of Schothorst, aan de haal gaat met de titel World's Fastest Gamer en de simulatorcoureur van McLaren wordt.

Bekijk hieronder een samenvatting van de achtste finaledag van World's Fastest Gamer:
You are not allowed to view links. <a href="http://www.ucassupport.nl/forum/index.php?action=register">Register</a>&nbsp;or&nbsp;<a href="http://www.ucassupport.nl/forum/index.php?action=login">Login</a>

Bron You are not allowed to view links. Register or Login

 9 
 on: Today at 01:50:35 PM 
Started by dreka - Last post by dreka
Ricciardo ziet 'aardige kans' om GP Abu Dhabi te winnen



 Daniel Ricciardo wil het seizoen 2017 maar wat graag positief afsluiten en heeft naar eigen zeggen "een aardige kans" op winst tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi. Volgens de Australiër moet dit circuit de Red Bull goed liggen en heeft hij zelf goede ervaringen op het Yas Marina Circuit. "Ik heb al gezegd dat ik dit seizoen nog een overwinning wil en denk dat we het hier kunnen bereiken."

"Yas Marina is na verloop van tijd eigenlijk één van mijn favoriete circuits op de kalender geworden. Voor mijn gevoel lijkt het een beetje op Suzuka. Net als daar ga ik daar altijd goed, heb ik het altijd naar mijn zin, maar heb ik nog nooit het podium kunnen halen", blikt de Aussie vooruit op de seizoensafsluiter. "Ik vind het een fijne baan om te rijden. Het bijzondere licht en het feit dat het einde seizoen betekent, maken het nog specialer."

"We trainen hier bij daglicht, maar werken de race af in schemering. Dat maakt het allemaal net iets uitdagender", zet Ricciardo zijn lofzang voort. "Qua prestaties kijk je dan ook niet teveel naar de sessies die overdag worden verreden. Uiteindelijk worden alle belangrijke sessies namelijk in de avonduren afgewerkt. Dan koelt de baan af en voelt de auto toch heel anders aan."

Ricciardo hoopt het in deze avondsessies dan ook goed te doen, zeker gezien de lange winter die voor hem ligt. "Met zo'n lang 'off-season' in het vooruitzicht helpt het heel erg om met een goed resultaat af te sluiten." Wie denkt dat dit enkel met het mentale aspect richting volgend seizoen te maken heeft, zit echter fout. "Als je goed afsluit, voelt het alsof je die winterstop echt hebt verdiend", sloot de Australiër met de voor hem kenmerkende knipoog af.

Bron You are not allowed to view links. Register or Login

 10 
 on: Today at 01:49:17 PM 
Started by dreka - Last post by dreka
Officieel: Alonso met Toyota in WEC-rookietest in Bahrein



 Het is officieel: Fernando Alonso neemt morgen (zondag) namens Toyota deel aan de FIA WEC-rookietest op het Bahrain International Circuit, zo heeft het Japanse team zaterdag laten weten. De 36-jarige Spanjaard, die volgend jaar mogelijk met Toyota deelneemt aan de 24 uur van Le Mans, krijgt de beschikking over een TS050 Hybrid.

"We zijn heel enthousiast dat Fernando met onze auto gaat testen", aldus Toyota-teambaas Hisatake Murata. Ter voorbereiding op de rookietest bracht Alonso op dinsdag 7 november al een bezoek aan de fabriek van het Toyota-team in Keulen. Daarbij liet de tweevoudig F1-kampioen een stoeltje schuimen en werkte hij een test in de simulator af.

"Iedereen voelde zijn enthousiasme en passie voor onze sport toen hij ons bezocht in Keulen", vervolgt Murata. "Hij is een echter racer. We hebben veel respect voor zijn interesse in verschillende vormen van autosport. Het is ons een genoegen om hem de kans te geven met een hybride LMP1-auto te rijden. Het wordt interessant om te horen wat voor feedback hij heeft over de TS050 Hybrid."

Alonso, die dit jaar naast het racen voor McLaren in de Formule 1 deelnam aan de Indy 500, was al op het circuit van Sakhir om de laatste WEC-race van het jaar bij te wonen. "Ik kijk ernaar uit om één van deze LMP1-auto's, met zo'n krachtige hybrideaandrijving, te mogen besturen. Deze test komt voor mij echt als een cadeau", zei hij eerder op de dag tegen het Duitse Sport1. Alonso kon nog niet zeggen of hij volgend jaar meedoet aan de 24 uur van Le Mans. "Dat ligt nog volledig open, er valt nu nog niets over te zeggen. Ik zal zondag eerst deze test eens afwerken en dan zien we wel weer verder."

Bron You are not allowed to view links. Register or Login

Pages: [1] 2 3 ... 10









Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!