Allcam Support Forum
September 27, 2016, 02:10:50 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length


News: NEW NEW Follow Us On Twitter  You are not allowed to view links. Register or Login
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  








Pages: [1] 2 3 ... 10
 1 
 on: Today at 01:56:48 PM 
Started by magictrance - Last post by magictrance

UberEATS gaat vanaf donderdag in Amsterdam bezorgen

UberEATS, de bezorgdienst van Uber, gaat donderdag in Nederland van start met on-demand maaltijdbezorging. Via de speciale UberEATS app kunnen inwoners van Amsterdam dagelijks tussen 11.00 uur ’s ochtends en 23.00 uur ’s avonds maaltijden bestellen.

UberEATS brengt de komende maanden geen bezorgkosten in rekening en vraagt op dit moment ook geen minimum bestelbedrag.

Het bedrijf gaat van start met een breed scala aan ‘kwalitatief goede Amsterdamse restaurants’.

Gebruikers van het reguliere Uber platform kunnen na het downloaden van de UberEATS app inloggen met hun bestaande account. Ook kan er besteld worden via Ubereats.com.

Gebruikers selecteren het restaurant en gerecht naar keuze en volgen de status van hun bestelling via de app.

Meer dan 30 fietskoeriers hebben zich inmiddels al voor de dienst ingeschreven.

 2 
 on: Today at 01:56:27 PM 
Started by magictrance - Last post by magictrance
High Tech Campus krijgt multifunctionele hotspot voor Smart Industry

De High Tech Campus in Eindhoven bouwt een multifunctionele hotspot voor kleine en middelgrote bedrijven. De Smart Industry Hub telt 9.500 vierkante meter en moet eind 2017 klaar zijn.

Met de High Tech Campus komen er voorzieningen voor die Smart Industry, oftewel 3D-printen, Internet of Things, Big Data en robottechnologie.

Frans Schmetz, directeur van de High Tech Campus verwacht dat binnen twee jaar het multifunctionele gebouw wel volledig gevuld zal zijn. Daarom is er in de plannen al rekening gehouden met een mogelijke uitbreiding van de geplande 9.500 naar 12.000 vierkante meter.

 3 
 on: Today at 01:56:09 PM 
Started by magictrance - Last post by magictrance

Emakina koopt Oostenrijke CRM-expert

Emakina Group koopt CRM-bedrijf k.section en richt daarmee een apart CRM Competence Center in.

Hoeveel voor k.section is betaald houden de partijen voor zich. De onderneming is twaalf jaar is en werd opgericht door Mark Kaslatter, een op zijn vakgebied bekende verschijning.

k.section is gecertificeerd partner van CRM-oplossingen als Siebel/Oracle, Microsoft Dynamics en Salesforce.

Het nieuwe team binnen de bedrijvengroep integreert zijn activiteiten in het kantoor in Wenen. Mark Kaslatter blijft Managing Director voor CRM en Marketing Automation. De expertise op CRM-gebied is beschikbaar voor klanten van alle bureaus binnen de Emakina Group.

CRM wordt binnen digitale marketing steeds belangrijker gevonden. Het staat adverteerders toe eigen klantenbestanden op te bouwen om direct contact met klanten en belangstellenden te leggen. Slimme marketeers weten zelfs een getrapte combinatie te maken van first en third party data in het benaderen van de markt met reclameboodschappen. Hoe meer bekend is van de ontvanger, hoe persoonlijker hij wordt aangesproken.

 4 
 on: Today at 01:55:50 PM 
Started by magictrance - Last post by magictrance

Thuisbezorgd omarmt elektrische fiets

Thuisbezorgd.nl wil haar logistieke diensten volledig per elektrische fiets gaan voortzetten. Tot dusver bezorgde Thuisbezorgd.nl per (normale) fiets en scooter.

Door te bezorgen op elektrische fietsen is het mogelijk grotere bezorggebieden te bedienen. Het bedrijf rekent voor haar eigen bezorgdienst geen bezorgkosten aan de consument.

Het bedrijf heeft inmiddels een eigen bezorgdienst in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht en bezorgt voor enkele tientallen restaurants die zelf geen bezorgers in dienst hebben.

Het bedrijf verwerkte in Nederland gedurende de eerste zes maanden van het jaar gemiddeld meer dan 1,6 miljoen bestellingen per maand.

 5 
 on: Today at 01:55:30 PM 
Started by magictrance - Last post by magictrance

bol.com komt met abonnementsmodel voor e-books

De nieuwe directeur boeken en entertainment van bol.com Caspar Klinkhamer overweegt om een  abonnementsmodel voor e-books op te zetten. Dat laat hij weten aan Boekblad.

Voor de nieuwe dienst wordt samengewerkt met Kobo, bekend van de gelijknamige leesapp. De samenwerking tussen bol.com en Kobo dateert al van 2014.

Een abonnement zou inhouden dat gebruikers maandelijks een aantal e-books kunnen lezen.

Klinkhamer geeft niet aan op welke termijn deze dienst wordt gelanceerd.

 6 
 on: Today at 01:55:08 PM 
Started by magictrance - Last post by magictrance

‘Europees e-commerce? Fulfill in Limburg’

Bedrijven die op Europese schaal e-commerce willen bedrijven doen er verstandig aan een fulfilmentpartner in Limburg te kiezen. Zo luidt althans het advies van de expertgroep e-Fulfillment en Warehousing van ShoppingTomorrow.

De locatie van het magazijn is belangrijk voor de kosten en vooral de prestaties van de webwinkel. Hoe dichterbij de fulfilment bij de Belgische en Duitse grens zit, hoe makkelijker de webshop kan aansluiten op de grote Europese logistieke knooppunten, zo klinkt de slotsom na een aantal kennissessies.

Voorzitter Roy Lenders: “Verzendtarieven richting de andere Europese landen blijken aan grenslokaties voordelen te bieden. Zo’n soort verschil geldt ook voor cutoff-tijden. Vanuit een e-fulfilment magazijn in Limburg blijkt het mogelijk om bijvoorbeeld voor Duitsland een cutoff-tijd van 19.00 uur in de avond te hanteren terwijl vanuit een locatie in Brabant bijvoorbeeld vaak 15.00 uur in de middag geldt. Eenzelfde verschil geldt voor België.”

Vanuit midden- en noord-Limburg is het makkelijk aansluiten om de logistieke netwerken van omringende landen. Zodoende kan er zelfs met nationale verzendtarieven worden gewerkt in die landen. Daarnaast is zuid-west Nederland vijftig tot honderdvijftig kilometer verwijderd van de meeste pan-Europese verdeelpunten van de internationale pakketvervoerders. Gevolg hiervan is, dat pakketten niet eerst naar een nationaal verdeelpunt in Nederland hoeven. Ze gaan direct het internationale transitverkeer in.

Webwinkels die zich enkel op Nederland en België richten, vinden ook in Brabant een logistiek gunstige verzendlocatie.

 7 
 on: Today at 01:54:46 PM 
Started by magictrance - Last post by magictrance

Kris Smith (ex-AKQA) wordt Europa-baas MediaMonks

Creatief productiebureau MediaMonks heeft voormalig general manager van AKQA Kris Smith aangesteld eindverantwoordelijke voor de Europese activiteiten.

Smith is afkomstig van de Amsterdamse tak van AKQA (WPP), een toonaangevend internationaal digital agency. Daar werkte hij acht jaar. Daarvoor deed hij digitale producties voor onder meer Diageo, Electronic Arts, Heineken, MINI, Nike, Philips en Tommy Hilfiger.

“Het is een roerige tijd voor digitale productie,” zegt Smith in een persbericht. “Film en technologie smelten samen en consumenten verwachten een geïntegreerde ervaring bij alle touchpoints. Content speelt een grotere rol dan ooit tevoren, en AR en VR geven nieuwe mogelijkheden voor mobile.”

MediaMonks is bezig voor deze nieuwe mediadragers content en concepten te ontwikkelen. Het onafhankelijke Hilversumse bedrijf opende afgelopen jaar filialen in Sao Paulo en Shanghai.

 8 
 on: Today at 01:54:20 PM 
Started by magictrance - Last post by magictrance

Zware boete ACM voor ‘bewust misleidende webwinkels T.O.M.’

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft een boete opgelegd van 500.000 euro aan webwinkel-eigenaar T.O.M. en haar twee directeuren voor het overtreden van de annuleringsregels.

T.O.M. verkoopt onder meer fietsen, sportkleding en sportaccessoires aan consumenten via zijn webwinkels, zoals Internetbikes, Internet-toys, Internet-sportclubs en Internet-sportcasuals.

Via ConsuWijzer en onderzoek van de Consumentenbond kreeg ACM naar eigen zeggen ‘ernstige signalen’ over dit bedrijf binnen. Consumenten die hun bestelling annuleerden kregen hun geld niet terug, tenzij zij daar zelf op aandrongen.  Dat gebeurde dan niet binnen de gestelde termijn.

T.O.M. bv, de eigenaar van de webwinkels, overtrad deze regels bewust, zegt ACM. T.O.M. probeerde klagen klanten in eerste instantie af te wimpelen met waardebonnen.

T.O.M. sloeg 22 september al terug met een persbericht. Het bedrijf zegt dat ACM 400 gevallen heeft beoordeeld van ‘niet traceerbare retouren’, oftewel retouren waarbij de consument geen retourformulier heeft ingevuld.

‘T.O.M. verwijt ACM onzorgvuldig en onvolledig onderzoek. Onzorgvuldig omdat ACM alleen met bepaalde zoekwoorden uit het interne systeem van T.O.M. haar conclusies heeft getrokken. Daardoor zijn de verbanden van het totale retourproces niet met elkaar verbonden en volstrekt onjuiste uitkomsten geproduceerd. T.O.M. acht het onderzoek onvolledig, omdat ACM verzuimd heeft in haar onderzoek de praktijk van de retourprocedure van T.O.M. te toetsen.’

T.O.M. vecht het boetebesluit van ACM dan ook ‘ten gronde aan’.

ACM heeft eerder aangekondigd te gaan optreden tegen webwinkels die consumenten niet, onvolledig of niet op tijd terugbetalen. Er zijn meer webwinkels die ACM in dit kader in het vizier heeft, waarschuwt de waakhond.

 9 
 on: Today at 01:53:58 PM 
Started by magictrance - Last post by magictrance

Telegraaf: omzetdeel Digitaal moet verdubbelen, Basisweg in de etalage

Het digitale aandeel in de omzet van uitgeverij TMG moet komende jaren groeien van 13 procent in 2015 naar 25 procent in 2019. Dat zal CEO Geert-Jan van der Snoek vandaag aan de markt vertellen bij een strategie-update. Ook legt hij de optie in de week om TMG’s hoofdkantoor te verkopen.

Voorts moet het kostenpeil over drie jaar 90 miljoen euro lager liggen. Dat is een kostendaling van 20 procent.

Beleggers krijgen een gezonde winstmarge in het vooruitzicht gesteld. Waar de ebit-marge in 2015 nog 1,3 procent bedroeg moet dit in 2019 boven de 10 procent komen te liggen, aldus de ambitieuze Van der Snoek.

Een onderdeel van de herstructurering is dat TMG een sale-and-leasebacktransactie overweegt van zijn vastgoedportefeuille. Concreet: het hoofdkantoor aan de Basisweg in Amsterdam wordt mogelijk verkocht en teruggehuurd van de nieuwe eigenaar. Dat moet tussen de 60 en 80 miljoen euro opleveren. Definitief is het plan nog niet, maar het is een goed doorgerekende optie.

Wat de digitale plannen betreft is TMG in de geschreven update nog niet erg mededeelzaam. Het klinkt enkel: “[we] zullen nadrukkelijk blijven investeren in de uitbreiding van onze digitale activiteiten en bereik, zowel autonoom als door middel van (strategische-) samenwerkingsverbanden.“

De omzet van TMG Digital bedroeg 18 miljoen euro (+9,4%) in de eerste zes maanden van het jaar, waar TMG landelijk uitkwam op 97,4 miljoen euro (-11%). Digital boekte in die periode een nettowinst van 1,1 miljoen euro.

 10 
 on: Today at 01:53:37 PM 
Started by magictrance - Last post by magictrance
Creatief met je digitale leven. Dat is Triggi

Zelf je apparaten met elkaar en met je favoriete apps laten samenwerken Met de app van Triggi is dit niet langer verleden tijd. Mede-eigenaar Tom Meijeraan wil met Triggi de normale mens weer controle geven over zijn eigen digitale wereld. Triggi wil groot worden. “Het doel is om uiteindelijk duizenden apparaten en apps via Triggi met elkaar te kunnen laten communiceren”.
Hoe zou je Triggi omschrijven in een tweet?

“Triggi is de betrouwbare dienst die het mogelijk maakt om met internet verbonden apparaten, apps en internetdiensten met elkaar te laten samenwerken, volgens jouw regels. In een tweet: Triggi: jouw – digitale – leven, jouw regels.”
Wat versta je onder ‘het digitale leven’ en waarom is het nodig om terug te geven?

“Tegenwoordig is alles met het internet verbonden: slimme apparaten, apps, en internetdiensten.
Iedereen bezit zijn unieke mix en zal daardoor zijn eigen regels, ofwel triggs, willen opstellen om ze met elkaar te laten samenwerken. De ‘golden trigg’ bestaat daarom ook niet. Wat wij doen, is mensen in staat stellen hun digitale leven creatief vorm te geven. Alleen, zodra het te ‘technisch’ en te veel ‘iets met computers’ wordt, schrikken mensen vaak terug. Die drempel willen wij wegnemen. Met behulp van onze app kan iedereen op laagdrempelige wijze regels aanmaken en laten uitvoeren, waarmee het leven een beetje eenvoudiger en in ieder geval een stuk leuker wordt.”
Hoe dan bijvoorbeeld?

“Je kunt met de app bijvoorbeeld een trigg aanmaken, die ervoor zorgt, dat je lampen vanzelf aangaan een half uur voordat de zon onder gaat. Of ervoor zorgen, dat wanneer jouw favoriete voetbalteam scoort, de lampen in huis gaan knipperen in de kleuren van jouw team.
Dit laatste is voor ons overigens best lastig te realiseren. Naast dat wij deze doelpunteninformatie moeten inkopen, wat gewoon geld kost, blijkt ook dat voetbalwedstrijden niet altijd ‘live’ worden uitgezonden. Stel dat de wedstrijd in Rusland wordt uitgezonden, dan komen de tv-beelden soms met vijf minuten vertraging binnen en knipperen de lampen al voordat je zelf kan zien dat er gescoord wordt. Dit synchroniseren blijft lastig.”
Wat voor business levert dit op?

“Een van de businessmodellen die wij met Triggi onderzoeken is het ‘freemium’ model, oftewel een gratis app waarbij je als gebruiker moet betalen als je gebruik wilt maken van bepaalde ‘premium’ dienstverlening. Voetbaldoelpunteninformatie zou een premiumkanaal kunnen worden, waar gebruikers een bepaald bedrag per maand voor zouden kunnen gaan betalen.”
Er zijn ook serieuzere toepassingen neem ik aan?

“Zeker. Je zou als mantelzorger kunnen instellen dat je bericht krijgt als iemands waterkoker niet voor 11.00 uur is aangegaan. Dat kan een signaal zijn dat iemand zorg nodig heeft. Hoe je Triggi gebruikt, is afhankelijk van de eindgebruiker en zijn regels, routine en leefpatroon.”
Waar spelen jullie op in?

“Met Triggi betekenen we iets voor ‘The internet of Things’. Drie jaar geleden ben ik door Eneco ingehuurd om een domotica-pilot te initiëren. Het hield in dat ik hun slimme thermostaat Toon heb laten samenwerken met slimme stekkers, rookmelders, lampen en een alarminstallatie. Overigens is dat niets nieuws. In de tekenfilms van de Jetsons en in Chriet Titulaers Wondere Wereld werden al lang revolutionaire toepassingen bedacht. De ideeën zijn dus zeker niet nieuw, maar de huidige stand van technologie maakt het momenteel wel mogelijk om ze kostenefficiënt te realiseren. Dit geeft mij de mogelijkheid om wat Chriet in mijn jeugd zo enthousiast op tv vertelde, nu ook daadwerkelijk realiteit te laten worden voor een grote groep mensen.”
Is het een trucje of zit er meer achter?

“Voor de eindgebruiker moet Triggi simpel en eenvoudig overkomen. Er zit natuurlijk heel veel complexiteit achter, maar de eindgebruiker merkt hier niks van. Neem het voorbeeld van de waterkoker. Om te weten te komen of die gebruikt is of niet, is een slimme stekker nodig tussen de waterkoker en het stopcontact. De stekker geeft via een internetverbinding het energieverbruik aan de fabrikant van de stekker door. Triggi maakt de koppeling met de internetomgeving van de fabrikant, om deze informatie aan ons door te geven. Vervolgens moeten wij continu monitoren, of de verandering in informatie aanleiding is om een trigg uit te voeren.”
Welke slimme apparaten zijn al aan Triggi te koppelen?

“Momenteel kun je qua apparaten je Philips Hue-lampen, Toon-thermostaat en slimme stekkers, en je Nest-thermostaat en -rookmelder aan Triggi koppelen. Verder is binnen Triggi nog Twitter, e-mail, pushberichten, weerinformatie, locatiebepaling en laadpaleninformatie te gebruiken als onderdeel van een trigg. Er is al heel wat mogelijk, maar we willen nog veel meer.”
Welke trigg maakt jouw leven makkelijker?

“Ik heb altijd moeite om mijn kinderen op tijd op school te krijgen. Ik heb nu een trigg aangemaakt, waarbij om tien over acht de lampen gaan knipperen en de televisie direct uitgaat. De kinderen weten dan dat het nu echt tijd is om hun tanden te poetsen, schoenen aan te doen en naar school te gaan. Hierover heb ik dus nooit meer discussie en daar heb ik stiekem veel lol van. Een andere trigg die voor mij handig is, is dat mijn lamp groen kleurt wanneer de publieke laadpaal voor elektrische auto’s vrij is. Die kan ik namelijk niet vanuit de woonkamer zien en de paal is toch redelijk vaak bezet. Nu weet ik het direct wanneer die vrij is en dan kan ik even snel mijn hybride-auto aan de laadpaal koppelen.”
Op wie richt Triggi zich?

“Op iedereen, die het leuk of nuttig vindt om het digitale leven meer naar eigen hand te zetten. In de praktijk zijn dit vaak mannen en vrouwen van eind dertig, begin veertig, die geld genoeg hebben voor een eigen huis en intelligente apparaten. Het zijn mensen die erg druk met hun werk zijn en daarom geen tijd hebben om als hobby uitgebreid met techniek bezig te zijn. Wel willen ze graag bij de tijd blijven en vinden ze het gewoon leuk om te spelen met nieuwe toepassingen.”
Hoe ben je begonnen?

“Ik heb hiervoor bij Eneco gewerkt als freelance-productontwikkelaar, waar ik me bezighield met de ontwikkeling van Toon. Ik werkte toen veel samen Arjen Noorbergen, die een van de oprichters van Quby was, het bedrijf dat de Toon levert aan Eneco. We bekeken samen of onze concurrent-collega, If This Then That (IFTTT) geschikt was om te koppelen met de Toon. Wij vonden de interface te complex en de functionaliteit juist te eenvoudig en dachten daarom dat het beter kon. Toen Quby vorige zomer werd verkocht aan Eneco, heeft Arjen het initiatief genomen om Triggi op te richten en mij gevraagd om ook mee te doen.”
Willen jullie Triggi tot een succes maken en het dan verkopen?

“Ja, eigenlijk wel. We verwachten dat we pas over drie jaar break-even zullen draaien. Onze doelstelling nu is Triggi groot maken, een nieuwe durfkapitalist vinden die in ons wil investeren en ons een jaartje verder helpt. Verder willen we bewijzen dat we een groot aantal gebruikers kunnen leveren. Daarna willen we niet alleen Nederland bedienen, maar wereldwijd leidend zijn in The Internet of Things. Een hoge ambitie, die nodig is omdat maar een of twee partijen leidend worden in onze markt. Het zou mooi zijn als Triggi op den duur gekocht wordt door een Samsung of Google. Dat is onze droom en je weet natuurlijk nooit hoe het loopt.”
Hebben jullie concurrenten?

“Onze grootste concurrent is IFTTT. Zij hebben in totaal veertig miljoen dollar opgehaald en zijn als eerste begonnen om internetdiensten aan elkaar te koppelen. Hierdoor hebben ze veel verschillende apps, diensten en slimme apparaten die hen ondersteunen. Ons onderscheid is denk ik onze interface, die vele malen gebruiksvriendelijker is. We richten ons op de normale mens, en niet alleen de ontwikkelaar. Ook kunnen wij complexere trucjes dan zij, met meerdere condities en acties, en richten we ons vooral op smart things, smart home en smart city. Een andere concurrent is Stringify. Zij hebben weinig kanalen en een aardige interface. Yonomi heeft juist weer een geweldige manier om de juiste kanalen eenvoudig in de app te koppelen. Dat is iets waar wij nog verbetering in zien bij Triggi.”
Hoe komt het uiteindelijke verdienmodel eruit te zien?

“We zijn nu in de fase dat we verdienmodellen gaan uitproberen. Voor de hand liggend is het freemiummodel, waarbij de app gratis blijft, maar waarbij we voor specifieke kanalen een bepaald bedrag per maand kunnen vragen. Of dat we juist een bedrag gaan vragen aan gebruikers die meer dan een bepaald aantal triggs hebben aangemaakt. Ook zullen we op korte termijn wat met referenties doen. We gaan ervan uit dat mensen die onze app gebruiken een bovengemiddelde interesse in slimme apparaten hebben. Daarom willen we koopknoppen toe gaan voegen in de app. Die verwijzen door naar verkopers van slimme apparaten. In ruil daarvoor krijgen wij dan weer een bescheiden bedrag per succesvolle verkoop van de verkoper.”
Kunnen producenten van slimme apparaten en internetdiensten ook business opleveren?

“We denken dat zij bereid zijn om te betalen voor een stabiele koppeling met Triggi. Wij zorgen er immers voor dat hun apparaten en diensten over veel meer functionaliteit kunnen beschikken. Hiermee kunnen zij tegemoetkomen aan een heel scala van wensen van hun eindgebruikers, zonder dat zij er zelf veel ontwikkeltijd aan kwijt zijn. Zo kunnen zij zich blijven richten op hun eigen product of dienstverlening.”
Hebben jullie al investeringen gehad?

“Inmiddels is er 1,2 miljoen euro in Triggi gestoken. Dit geld komt van de huidige aandeelhouders: de oprichters van Quby, Eneco en ikzelf. Eneco is niet alleen investeerder, maar ook een partner. Philips is geen officiële partner, maar we hebben er wel goede contacten mee. Zo zijn wij bijvoorbeeld opgenomen in hun lijst met ‘apps we like’. Met Eneco en Philips willen we de komende tijd vooral co-marketing doen. Verder lopen er wel gesprekken met verschillende partijen en apps, maar die kan ik helaas nog niet noemen.”
Wat brengt de nabije toekomst?

“We willen meer kanalen aan Triggi koppelen, zoals slimme apparaten, apps en internetdiensten. Bijvoorbeeld autonavigatie die de verwachte aankomsttijd doorgeeft aan je huis en op basis daarvan de thermostaat op het juiste moment inschakelt en een berichtje met de verwachte aankomsttijd aan je partner verstuurt. We streven ernaar om ongeveer elke twee weken twee nieuwe apparaten, apps of internetdiensten aan Triggi toe te voegen. Aan het einde van het jaar moeten dat er vier per twee à drie weken zijn. Uiteindelijk willen we naar een situatie waarin externe partijen zelf de koppeling met ons kunnen maken, waarmee we nog veel meer kanalen kunnen toevoegen. Het doel is dat we naar duizenden kanalen toegaan.”

Pages: [1] 2 3 ... 10














Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!